Welcome Guest ( Log In | Register )

Reply to this topicStart new topic
> Danmark er et yndigt land!, Let's speak Danish
Ceridwen
post Oct 2 2007, 09:19 PM
Post #1

Self-employed Nerf Herder
Group Icon

Group: Ghost Jedi Patron (Ex-Mod)
From: Gallifrey
Member No.: 742

Jeg ved godt at her ikke er mange dansker, men jeg vil gerne øve mig på at skrive dansk eftersom jeg har vokset op i Sverige og kun gået i svensk skole. Borset fra de 8 måneder jeg boede i Ebeltoft har jeg ikke boet serlig meget i Danmark. Vi flyttede til Sverige da jeg var 2 år gammel

Sååå Hvad sker der i Danmark lige nu? I har nogle rigtigt gode filme og filminstruktører
Og jeg savner det veldig meget thinking.gif smile.gif

--------------------
“Do not condemn the judgment of another because it differs from your own. You may both be wrong"
Go to the top of the page

+Quote Post
Grand Moff
post Oct 5 2007, 10:45 AM
Post #2

Holding Vader's leash
Group Icon

Group: Jedi
From: Denmark
Member No.: 1,866

Hm! Det er vist kun mig, der kan være med her. Godt jeg opdagede det.

Jeg er lige kommet hjem fra to uger i Italien, så jeg er selv lidt ude af loopet på, hvad der sker i Danmark for tiden. Det alle (ældre og medier) taler om er selvfølgelig den nye kongelige forlovelse. Danskerne har en tendens til at gå helt i selvsving over den slags. Selv finder jeg det nu noget trættende. thinking.gif

Ja vi har haft lidt af et filmeventyr i Danmark, de sidste ti-tolv år, men nu er folk bange for, at filmbranchen er begyndt at hvile på laurbærrene. I hvert fald ser det ud til at dampen er gået noget af eventyret. Lad os håbe den nye generation fra filmskolen kan gøre noget ved det. Du var selv på filmskole i Ebeltoft, var du ikke?

For resten, vil du gerne have jeg retter eventuelle småfejl i dit danske (ikke at der er ret mange), eller er det for emsigt og utidig indblanding?

--------------------

+Quote Post
Ceridwen
post Oct 7 2007, 11:43 PM
Post #3

Self-employed Nerf Herder
Group Icon

Group: Ghost Jedi Patron (Ex-Mod)
From: Gallifrey
Member No.: 742

ja det må du gerne gøre.. Jeg har jo aldrig skrevet dansk så jeg vil meget gerne laere

--------------------
“Do not condemn the judgment of another because it differs from your own. You may both be wrong"

+Quote Post
Grand Moff
post Oct 8 2007, 12:35 PM
Post #4

Holding Vader's leash
Group Icon

Group: Jedi
From: Denmark
Member No.: 1,866

Ok. Så længe du ikke beder mig om at rette kommatering. Det har jeg adskillige personers ord for, at jeg er elendig til. wink.gif

Jeg sætter alle eventuelle rettelser i bunden af min post fremover.

Det seneste nye fra Danmark, hvis du stadig er interesseret, er ny ballade mellem politiet og det autonome miljø i København. Det er stadig spørgsmålet om Ungdomshuset der spøger, hvis du har hørt noget om det. Det politiske miljø her i landet er blevet så splittet og uforsonligt i de sidste år. Der var en gang hvor vi var så stolte af at være et konsensussamfund, men det er gået fløjten. thinking.gif

Men nok af min jammer.

Rettelser:
I din første post skriver du ”mange dansker”. Det skulle være ”mange danskere.”
”Har vokset op i Sverige” skulle være ”er vokset op i Sverige.”
”Serlig” og ”veldig” skulle være ”særlig” og ”vældig.” Men du mangler måske æ i dit skriveprogram?
I din anden post burde det måske nok hedde ”skrevet dansk”, men det er mere en fortolkning, ikke fordi det du har skrevet er decideret forkert.

--------------------

+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

Lo-Fi Version Time is now: 24th January 2018 - 08:34 AM